vrijdag 9 augustus 2013

Art Journal kalender

Zo af en toe vind ik het leuk om eens iets totaal anders te doen. Vorig jaar maakte ik via internet kennis met Art Journaling. Ik vind het onwijs gaaf om te zien hoe mensen met verschillende materialen zoiets moois kunnen maken. Ik heb toen ook een leeg boek gekocht en ben enkele pagina's gaan maken maar op een of andere manier kwam het niet echt uit de verf. Ik ben op een of andere manier toch niet artistiek genoeg om uit mezelf zo'n hele pagina te ontwerpen. Ik heb de pagina's dus allemaal weer eruit gescheurd en zo had ik weer een leeg boekje.

Afgelopen week kwam ik via Pinterest een erg leuk idee tegen: een Art Journal kalender. Je maakt een Art Journal pagina met daarop allerlei kleine vierkantjes (voor elke dag van de maand een) en hierop schrijf je per dag wat je van die dag wilt onthouden. Ik ben altijd al wel bezig met documenteren en een soort van dagboekje bij houden, maar altijd komt de klad erin en gooi ik het vroeg of laat toch weer weg. Misschien dat het op deze manier (een vierkantje van 4cm bij 4cm biedt immers slechts beperkte ruimte) wel zou lukken.

Vol goede moed ging ik aan de slag, ik verzamelde wat materialen en ging er lekker voor zitten:
Uiteindelijk ben ik ontzettend tevreden met het resultaat geworden. Eindelijk eens een Art Journal pagina die echt gelukt is! Wat heb ik nou uiteindelijk gedaan? De ondergrond heb ik ingesmeerd met gesso. Daarna heb ik de pagina's bewerkt met Chalkboard glimmermist in de kleuren 'Banana Pudding' en 'Ruby Slipper' en een klein beetje gewone Glimmermist in de kleur 'Key Lime Pie'. Met rode en gele acrylverf heb ik de randen van de pagina's bewerkt. Met gesso heb ik met foamstempels bloemen gestempeld. De hartjes van de bloemen heb ik bewerkt met zilveren reliefpaint van Decorfin. Wat letterstickers en vogelstickers erbij en wat doodles met een zwarte Identipen en toen was ik klaar voor de blokjes papier. Deze komen allemaal uit mijn restjesbak, ideaal om restjes op te maken, dat Art Journaling ;) Nog wat strookjes Washi-tape, wat gestempelde teksten met een superleuke ronddraaiende tekststempel en daarna kon het invullen beginnen. En ik ben alvast aan het nadenken over mijn pagina voor september. Fijn weekend alvast!

Materialen:
- Gesso (Action)
- Glimmermist 'Key Lime Pie' (Tattered Angels)
- Chalkboard Glimmermist 'Banana Pudding' en 'Ruby Slipper'
- Acrylverf rood en geel (Action)
- Reliefpaint zilver (Decorfin)
- foamstempel bloem
- Identipen zwart
- siersticker vogels 
- roterende stempel met teksten (Hema)
- Washi tape (Dovecraft)
- letterstickers alfabet 
- mod podge mat




7 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, Chantal. Zie weer allerlei nieuwe dingen. Wat is dat Gesso precies, is dat een soort lijm?? Ben benieuwd, ziet er allemaal erg leuk uit. Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is echt supermooi geworden Chantal, zo zie je maar weer de volhouder wint, ziet er top uit.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat gaaf Chantal! ziet er geweldig uit:0) leuk om te maken hè, ben nu bezig met een canvas en modelleerpasta...echt verslavend haha
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zooo gaaf joh dat je opnieuw bent begonnen ... nu op naar de volgende bladzijde en komt allemaal goed denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er prachtig uit, wat een werk joh!

    Liefs,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi Chantal!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen