dinsdag 12 februari 2013

Hamtaro taart

Een lekkere lome dag vandaag. De carnaval zit er weer op voor ons, maar het is lekker om nog eventjes lekker niks te doen. Nou ja, niks, de pakken moeten natuurlijk gewassen worden, op verschillende plekken zit nog schmink (en dan voornamelijk op de plaatsen waar dit niet hoort, zoals op het hoofdkussen, tegen de badkamerspiegel etc.) en er moeten nog voorbereidingen getroffen worden voor komend weekend als mijn hubbie zijn verjaardag viert. Ik ben met het laatste eerst aan de slag gegaan en nu staan er dus twee versierde taarten in de vriezer. Van de Pacman variant ben ik vergeten een foto te maken, maar hier heb ik wel de Hamtaro variant om te showen. Hij is gevuld met viervruchtenjam en vanillebotercreme. Ik ben benieuwd hoe hij smaakt ;-) Verder ben ik ook benieuwd of dit bericht goed verschijnt, want ik zit lekker met de tablet op de bank dit te typen en op deze manier heb ik nog nooit iets gepost (helaas, ik krijg de foto niet gepost, dus toch maar even via de normale computer de foto ge-upload). Voor nu een fijne dag verder!

Ingredienten en materialen:
- Biscuit: Biscuitmix Funcakes 280 gram, 4 eieren, 28ml water
- Botercreme: 250gram poedersuiker, 150 gram roomboter, 1 eetlepel vanille-essence, 3 eetlepels lauwwarm water
- Vulling: Halvajam viervruchten
- Rolfondant: ongeveer 300 gram marshmallow wit (Funcakes), 75 gram zwart (Funcakes), 75 gram oranje (Funcakes)
- Eetbare lijm gemaakt van Tylose en water
- Zilveren zachte pareltjes (Dr. Oetker)  
- eetbare zwarte stift 
- plunger cutter bloem
- uitsteekvorm hart middel
 

14 opmerkingen:

  1. Wat een mooie en grappige taart is dit geworden Chantal,als hij net zo lekker smaakt als hij eruit ziet,YAMMIE.....lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmm..Chantal, het is dat ik net gegeten heb maar..je taart ziet er heerlijk uit..prachtig gedaan en leuk versierd..

    Liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, dat ziet er geweldig uit. Als hij net zo smaakt als hij er uit ziet.......mjammie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie taart Chantal, ziet er lekker uit!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker........en wat een mooie taart!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige taart, zonde om hem op te eten!!

    Groetjes, Priskilla

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Chantal

    Dat word smullen........ik ken Pacman wel maar Hamtaro??????
    Maar voor de mannen hier ziet het er wel bekend uit LOL, laat mij maar freubelen:-)

    Liefs Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. MMM, wat is die leuk!! Hij zal vast heerlijk smaken, een lekker vooruitzicht! Een fijne avond, Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, ik ken Hamtaro wel want heb jaren als die filmpjes met mijn dochter bekeken. Enige taart en dan ook nog het recept er bij...........super!!!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Chantal,
    ja, weer even met beide benen op de grond na drie dagen feesten...
    EN dan meteen zo'n mooie taart gemaakt!! Ik ken het niet Hamtaro, komt me wel bekend voor. Is het net zoiets als Pikachu?
    Ziet er prachtig uit!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou dat heb je dan toch maar mooi gedaan. En dat na de carnaval. Petje af hoor. De taart ziet er heerlijk uit en zal zeker wel lekker smaken als ik de ingrediƫnten zo zie. fijne verjaardag en groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die taart ziet er lekker uit! Dat heb je echt goed gedaan!
    Bijna jammer om te moeten zeggen dat ik dan in Parijs zit. Aaaaah... als we terug komen dan krijgen we vast een lekkere 'Welkom thuis' taart van je :P

    Veel plezier dit weekend!


    xxxx
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oooooh, wat ziet dit er goed uit ! topperjte hoor !
    grtjs, martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, dat ziet er lekker uit. En Hamtaro ken ik ook wel hahah!! Ik las bij Danoesja dat je maandag gezellig meekomt voor een workshop bij mij. Ik heb er al veel zin. Tot maandag. Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen